Casa Carina

Moje konto

Ulubione

Koszyk

Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
casa-carina.com.pl

Sklep internetowy działający pod adresem www.casa-carina.com.pl prowadzony jest przez pana Andrzeja Panfila, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Buldi Andrzej Panfil, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, z siedzibą: ul. Śląska 31, 70-434 Szczecin, NIP: 9551243192, REGON: 811204309, zwany „Sprzedawcą”.

Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:

- pod numerami telefonu: (+48) 608 706 222 (godziny pracy Sklepu 8-16 w dni robocze, opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient),

- korzystając z adresu poczty elektronicznej – kontakt@casa-carina.com.pl.

 

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

casa-carina.com.pl

§ 1. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1) Dni Robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od
pracy;
2) Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny;
3) Konsument – Użytkownik, będący konsumentem w rozumieniu art. 22 1 Kodeksu
Cywilnego;
4) Konto Użytkownika – funkcjonalność Sklepu Internetowego, dająca możliwość
dokonywania zamówień Towarów bez ponownego wprowadzania danych
identyfikujących Użytkownika, jak również prezentująca historię i statusy Zamówień;
5) Koszyk – funkcjonalność Sklepu Internetowego, umożliwiająca Użytkownikowi
zapisywanie i wyświetlanie Towarów wybranych do zakupu, w tym również umożliwiająca
Użytkownikowi ustalenie i modyfikację danych Zamówienia;
6) Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy
szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta z funkcjonalności Sklepu
internetowego, w szczególności dokonuje Zamówień w Sklepie Internetowym;
7) Użytkownik uprawniony – Użytkownik, będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na
prawach konsumenta;
8) Newsletter – elektroniczny biuletyn informacyjny Sprzedawcy, zawierający
w szczególności informacje o charakterze marketingowym, w tym o aktualnej ofercie i
promocjach, okresowo przesyłany na adres e-mail wskazany przez Użytkownika;
9) Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Użytkownik, będący osobą fizyczną
zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści
tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności
gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej;
10) Sklep Internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem www. casa-
carina.com.pl, za pośrednictwem którego Użytkownik może w szczególności przeglądać
Towary prezentowane przez Sprzedawcę, składać na nie Zamówienia
i zawierać Umowy sprzedaży;
11) Sprzedawca – oznacza Andrzeja Panfila, prowadzącego działalność gospodarczą pod
firmą Buldi Andrzej Panfil, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra
właściwego do spraw gospodarki, z siedzibą: ul. Śląska 31, 70-434 Szczecin, NIP:
9551243192, REGON: 811204309; będącego jednocześnie właścicielem Sklepu
Internetowego;
12) Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną dla
Użytkowników sklepu Internetowego;
13) Towar – produkty lub usługi prezentowane w Sklepie Internetowym;
14) Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży, której przedmiotem są Towary zakupione przez
Użytkownika z wykorzystaniem Sklepu Internetowego;
15) Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Konsumentem w ramach
zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej
obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków
porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
16) Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta;

17) Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
18) Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika, zmierzające bezpośrednio do zawarcia
Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru;
19) Punkt Odbioru Osobistego - oznacza miejsce przeznaczone do obsługi Klientów, pod
adresem: Osiedle Makowe 18a, 73-108 Kobylanka
20) Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony
w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności
Sklepu Internetowego.

 


§ 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE


1. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
1) zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym zasady dokonywania rejestracji i
korzystania z Konta Użytkownika w ramach Sklepu Internetowego;
2) warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu
Internetowego;
3) zasady zawierania Umów sprzedaży w ramach Sklepu Internetowego;
4) uprawnienie Użytkownika do odstąpienia od Umowy sprzedaży;
5) zasady składania i rozpatrywania reklamacji Użytkownika.
2. Sklep internetowy służy informowaniu o Sprzedawcy, jego Towarach, jak również
zapewnia Użytkownikom możliwość korzystania z funkcjonalności Sklepu,
w szczególności:
1) przeglądania Towarów i treści prezentowanych w Sklepie Internetowym;
2) korzystania z usług Koszyka;
3) rejestracji Konta Użytkownika w Sklepie;
4) składania Zamówień oraz zawierania Umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu
Internetowego;
5) usługi Newslettera.
3. Sprzedawca umożliwia Użytkownikowi kontakt:
1) pisemny, pod adresem do doręczeń: Osiedle Makowe 18a, 73-108 Kobylanka,
2) telefoniczny, w dniu robocze od godz. 8:00 do godz. 16:00 pod numerem telefonu:
(+48) 608 706 222
3) elektroniczny poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie Sklepu
Internetowego lub pod adresem e-mail: kontakt@casa-carina.com.pl.,
§ 3. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym przeglądanie Towarów oraz składanie
Zamówień może następować po uprzednim zarejestrowaniu Użytkownika
i utworzeniu Konta Użytkownika albo bez rejestracji. W przypadku korzystania ze Sklepu
Internetowego bez rejestracji, składanie Zamówień następuje poprzez podanie
niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
2. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną jest zawierana pomiędzy
Użytkownikiem a Sprzedawcą na czas nieokreślony poprzez wejście Użytkownika na
stronę Sklepu internetowego. Umowa ta ulega każdorazowo rozwiązaniu poprzez
zakończenie przeglądania strony Sklepu internetowego przez Użytkownika.
3. Każdorazowe zalogowanie się na Konto Użytkownika, jak również każdorazowe
Zamówienie Towarów na stronie Sklepu internetowego jest równoznaczne
z akceptacją warunków zawartych w dokumentach (w postaci Regulaminu, Polityki
Prywatności i innych), opisujących zasady świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym
usług sprzedaży przez Sklep Internetowy. Aktualna treść tych dokumentów jest
publicznie dostępna na stronie Sklepu Internetowego.
4. Zakazane jest zamieszczanie lub dostarczanie przez Użytkowników Sklepu
internetowego treści o charakterze bezprawnym lub naruszających dobre obyczaje.

5. Użytkownik, korzystając ze Sklepu internetowego, nie jest uprawniony do jakiejkolwiek
ingerencji w strukturę, formę, grafikę i mechanizm jego działania.
6. Korzystanie ze Sklepu Internetowego przy wykorzystaniu sprzętu komputerowego jest
możliwe po spełnieniu przez Użytkownika następujących wymagań technicznych:
1) dostęp do sieci Internet,
2) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail),
3) przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript: (Internet Explorer, Opera Firefox,
Google Chrome, Safari, Microsoft Edge) oraz akceptująca pliki Cookies,


§ 4 ZAKŁADANIE KONTA UŻYTKOWNIKA W SKLEPIE INTERNETOWYM -
REJESTRACJA
1. Rejestracja w Sklepie Internetowym i korzystanie z jego funkcjonalności są bezpłatne.
2. W celu rejestracji w Sklepie Internetowym należy wypełnić interaktywny formularz
rejestracyjny, podając niezbędne dane osobowe, adres e-mail i hasło oraz zaakceptować
niniejszy Regulamin. Po wypełnieniu formularza, Użytkownik otrzyma na podany podczas
rejestracji adres e-mail wiadomość z linkiem aktywującym Konto Użytkownika.
3. Z chwilą rejestracji w Sklepie (tj. utworzeniem Konta Użytkownika) dochodzi do zawarcia
pomiędzy Sprzedawcą a Użytkownikiem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną
dotyczącej Konta Użytkownika. Umowa ta zostaje zawarta na czas nieokreślony. 
4. Po zarejestrowaniu się w Sklepie Internetowym każdorazowe logowanie odbywa się przy
użyciu loginu i hasła ustawionych przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym.
5. Sklep dopuszcza możliwość szybkiej rejestracji konta za pomocą powiązanych kąt
Google i Facebook.
6. Po zarejestrowaniu się w Sklepie, logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w
formularzu rejestracyjnym lub zmienionych na podstawie późniejszego wniosku Klienta.
7. Użytkownik ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z
tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto Użytkownika poprzez wysłanie
stosownego żądania do Sklepu, w szczególności za pośrednictwem poczty
elektronicznej lub pisemnie (dane kontaktowe Sprzedawcy określa § 2 ust. 3
Regulaminu). Usunięcie Konta Użytkownika oznacza rozwiązanie przez Użytkownika
umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną dotyczącej Konta Użytkownika.
Powyższe nie dotyczy sytuacji,
w których Sprzedawca jest w trakcie realizacji Zamówienia złożonego przez Klienta.
W takim przypadku, skutek rozwiązania umowy nastąpi z chwilą zrealizowania
przedmiotowego Zamówienia.
8. Sklep dopuszcza składanie Zamówień bez konieczności rejestrowania się
i logowania w Sklepie internetowym. W tym celu Klient każdorazowo
w procesie składania Zamówienia jest zobowiązany wypełnić formularz
elektroniczny przez wprowadzenie wymaganych przez Sklep danych koniecznych
dla jego identyfikacji oraz zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży (imię i nazwisko,
adres poczty elektronicznej (e-mail), numer telefonu - opcjonalnie, adres dostawy).
Klient ma obowiązek zaakceptować aktualny Regulamin wraz z oświadczeniem o
zgodzie na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb Zamówienia. Brak
rejestracji w Sklepie oznacza brak posiadania konta Klienta, które umożliwia dostęp
do automatycznego śledzenia Zamówienia.


§ 5 ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA
1. Umowy sprzedaży mogą być zawierane za pośrednictwem Sklepu Internetowego przez
Użytkowników. Informacje o Towarach podane na stronie Sklepu internetowego,
stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy
dokonać wyboru Towaru, podejmując kolejne czynności techniczne

w oparciu o wyświetlane Użytkownikowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie
Sklepu internetowego.
3. Wybór zamawianych Towarów przez Użytkownika jest dokonywany poprzez ich dodanie
do Koszyka lub usuwanie z Koszyka. Dodanie Towaru do Koszyka nie skutkuje
rezerwacją Towaru.
4. W trakcie składania Zamówienia Użytkownik ma możliwość modyfikacji wprowadzonych
danych w zakresie wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi
komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu internetowego.
5. Po podaniu przez Użytkownika korzystającego ze Sklepu Internetowego wszystkich
niezbędnych danych wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia.
6. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Użytkownika przy składaniu
Zamówienia składa się cena za Towar oraz koszt dostawy, o których Użytkownik jest
informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, jak również
w podsumowaniu złożenia Zamówienia, o którym mowa w ustępie 5.
7. Złożenie Zamówienia następuję w momencie kliknięcia pola ” zamawiam i płacę”. Przez
złożenie Zamówienia Użytkownik składa Sprzedawcy ofertę zawarcia Umowy
sprzedaży. 
8. Oferta jest wiążąca dla Użytkownika tylko wówczas, jeśli Sprzedawca niezwłocznie wyśle
potwierdzenie jej otrzymania na adres poczty elektronicznej wskazany przez
Użytkownika w trakcje składania Zamówienia. Potwierdzenie to zawiera co najmniej
oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i jego przyjęciu do
realizacji.Potwierdzenie stanowi jednocześnie oświadczenie woli Sprzedawcy
o przyjęciu oferty oraz stanowi moment zawarcia Umowy sprzedaży.
9. Umowy sprzedaży zawierane są wyłącznie w języku polskim. Utrwalenie, zabezpieczenie
oraz udostępnienie Użytkownikowi treści zawieranej Umowy sprzedaży następuje
poprzez przesłanie Użytkownikowi wiadomości e-mail, o której mowa w ust 8.
10. Po złożenia zamówienia i przyjęciu go do realizacji, Użytkownik, w przypadku wykrycia
błędu, może dokonać korekty we wprowadzonych danych osobowych i adresowych
poprzez wysłanie wiadomości na podany przez Sprzedawcę kontaktowy adres e-mail,
przy czym korekta jest możliwa jedynie do momentu wysyłki przez Sprzedawcę
zamówionego Towaru do Użytkownika. Po dokonaniu korekty Zamówienia Sprzedawca
przesyła wiadomość e-mail na adres poczty elektronicznej wskazany przez Użytkownika
z potwierdzeniem wykonania korekty Zamówienia.
11. W indywidualnych przypadkach Sprzedawca może wyrazić zgodę na anulowanie
opłaconego i przyjętego do realizacji Zamówienia, jedynie jeżeli nie zostało ono jeszcze
wysłane do Użytkownika.
12. Ocena czy Klient będący przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest dokonywana przez
Sklep w stosunku do indywidualnego przypadku oraz
w oparciu o ewentualne oświadczenia Klienta złożone w toku Zamawiania Produktów.
13. Klient dokonujący zakupu jako przedsiębiorca, zobowiązany jest do podania numeru NIP
przy składaniu Zamówienia, w przeciwnym razie przyjmuje się, że kupuje jako
Konsument.
14. W przypadku niedostępności Produktów objętych Zamówieniem w magazynie, u
dostawców Sklepu lub z innych przyczyn i braku możliwości realizacji Zamówienia
Klienta, Sklep zawiadomi o tym fakcie Klienta najpóźniej w terminie 14 (czternastu) dni,
licząc od daty złożenia Zamówienia. W takim przypadku Klient ma prawo zadecydować,
czy wyraża zgodę na realizację Zamówienia w okresie zaproponowanym przez Sklep
czy od umowy odstępuje. W przypadku braku możliwości realizacji części Zamówienia,
o którym mowa powyżej, Klient jest informowany o stanie Zamówienia i podejmuje
decyzję o sposobie jego realizacji. Klient ma możliwość dokonania wyboru pomiędzy:
a) częściową realizacją - wybór przez Klienta tej możliwości powoduje
zrealizowanie Zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych Produktów;
b) anulowania całości Zamówienia (odstąpienie).

W przypadku odstąpienia od umowy Sklep zwróci Klientowi wpłaconą tytułem ceny
kwotę. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w
formularzu Zamówienia lub rejestracyjnym. W razie niepodjęcia żadnej decyzji w ciągu
7 (siedmiu) dni od powiadomienia, Zamówienie zostanie anulowane w części
Produktów niedostępnych.


§ 6. Sposób i warunki dostawy Towaru


1. Czas realizacji Zamówienia zależy od czasu złożenia Zamówienia oraz wybranego
sposobu dostawy.
2. Po zawarciu Umowy sprzedaży Sprzedawca niezwłocznie przyjmuje Zamówienie do
realizacji, przez co rozumie się przygotowanie Towaru do wysyłki. Termin realizacji
Zamówienia wskazany jest na stronie Sklepu internetowego. Zamówienia dokonane w
weekendy i dni ustawowo wolne od pracy są realizowane
w przeciągu 24 godzin, licząc od pierwszego dnia roboczego, jednak
z pominięciem kolejnych dni ustawowo wolnych od pracy.
2. Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru terytorium Polski i odbywa się pod adres
wskazany przez Użytkownika w trakcie składania Zamówienia.
3. Dostawa zamówionych w Sklepie Internetowym Towarów, realizowana jest za
pośrednictwem:
1) przesyłki pocztowej InPost (paczkomat),
2) przesyłki kurierskiej.
3) przesyłka w opcji „za pobraniem” płatną u kuriera kartą lub gotówką
w zależności od jego możliwości technicznych,
4. Dostawa Towaru przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj.
od 1 do 2 dni roboczych (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem
sobót, niedziel i świąt).
5. Sprzedawca umożliwia osobisty odbiór Towaru pod adresem: Osiedle Makowe 18a, 73-
108 Kobylanka.
6. W przypadku zamówienia Towarów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest
najdłuższy podany termin.
7. Sprzedawca poinformuje Użytkownika wiadomością e-mail o wysłaniu Zamówienia.
Użytkownik otrzyma również osobną wiadomość e-mail od przewoźnika z linkiem do
śledzenia przesyłki.
8. Zarejestrowany Użytkownik za pomocą Konta Użytkownika może śledzić status
zamówienia oraz inne informacje na temat swojego zamówienia.


§ 7. Ceny i metody płatności


1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i są cenami brutto (uwzględniają podatek
VAT z wyróżnieniem wysokości jego stawki). Ceny nie zawierają kosztów dostawy.
2. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności za Produkty:
a) Przelew tradycyjny,
b) Płatności elektroniczne, płatności kartą płatniczą, BLIK w tym także płatności
ratalne i szybkie kredyty konsumenckie (PayPo) za pośrednictwem serwisu
Płatności Shoper - obsługę płatności prowadzi Shoper S.A., z siedzibą w
Krakowie: ul. Pawia 9 31-154 Kraków, NIP: 9452156998, REGON: 121495203,
KRS: 0000395171 Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia, Kapitał zakładowy: 2
811 500 zł (opłacony),
c) Płatności ratalne i szybkie kredyty konsumenckie za pośrednictwem portalu
PayPo – obsługę płatności prowadzi PayPo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul.
Domaniewska 37 (02-672 Warszawa), wpisana do rejestru przedsiębiorców
prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000575158, o

kapitale zakładowym w wysokości 943.550 złotych, NIP: 521-37-05-997, Regon:
362485126. Spółka wpisana do Rejestru Instytucji Pożyczkowych pod numerem
RIP000135 oraz Rejestru Małych Instytucji Płatniczych pod numerem MIP43/2019
prowadzonych przez Komisję Nadzoru Finansowego.

3. W razie dokonania Zamówienia i wybrania innej opcji płatności niż przy odbiorze
a niezaksięgowania wpłaty na poczet tego Zamówienia w ciągu czternastu (14) dni,
Zamówienie zostaje anulowane. Po trzech (3) dniach roboczych od dokonania
Zamówienia w przypadku braku zaksięgowania wpłaty Klient otrzyma na podany adres e-
mail przypomnienie o wykonaniu płatności.
4. W przypadku niektórych Produktów lub osiągnięcia określonej wartości Zamówienia,
koszt dostawy ponosi Sklep, o czym Klient jest każdorazowo przed złożeniem
Zamówienia informowany.


§ 8. Prawo odstąpienia od umowy


1. Każdemu Użytkownikowi uprawnionemu, korzystającemu ze Sklepu Internetowego
przysługuje prawo do odstąpienia od zawartej Umowy sprzedaży Towaru, bez podania
przyczyny, w terminie opisanym poniżej.
2. Prawo do odstąpienia przysługuje Użytkownikowi uprawnionemu
w nieprzekraczalnym terminie 14 dni, który rozpoczyna się w dniu objęcia Towaru w
posiadanie przez Użytkownika uprawnionego, wskazaną przez niego osobę trzecią, inną
niż przewoźnik, a w przypadku Umowy sprzedaży, która obejmuje wiele Towarów, które
są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia
w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części.
3. Termin uznaje się za dotrzymany, jeżeli przed jego upływem Użytkownik uprawniony
wyśle oświadczenie o odstąpieniu od umowy:
1) pisemnie - na adres wskazany w § 2 ust. 3 pkt 1 Regulaminu,
2) drogą elektroniczną - na adres e-mail wskazany w § 2 ust. 3 pkt 3 Regulaminu.
4. Towary powinny być zwrócone w stanie niezmienionym i kompletnym, bez śladów
użytkowania, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, tj.
Użytkownik uprawniony powinien postępować z Towarem mając na uwadze,
konieczność jego ewentualnego, późniejszego zwrotu. Ponosi on odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania
z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech
i funkcjonowania rzeczy. Jeżeli zwracany Towar jest niekompletny, bądź nosi ślady
użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sklep zastrzega sobie prawo
do odmowy przyjęcia przesyłki lub obniżenia zwracanej kwoty o równowartość towaru
uszkodzonego, według wyboru Sklepu.
5. Sprzedawca prześle Użytkownikowi uprawnionemu na wskazany przez niego adres e-
mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego drogą
elektroniczną.
6. Prawo odstąpienia nie przysługuje Użytkownikowi uprawnionemu w przypadkach
wskazanych w przepisach ustawy o prawach konsumenta, tj. w szczególności w
przypadku Umowy Sprzedaży:
1) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany
według specyfikacji Użytkownika lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
2) w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte
po dostarczeniu;
3) w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;

7. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, Umowa jest uważana za niezawartą. To,
co strony świadczyły, ulega zwrotowi. Zwrot Towaru przez Użytkownika uprawnionego
powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, na adres
Sprzedawcy wskazany w § 2 ust. 3 pkt 1 Regulaminu. Użytkownik uprawniony ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z
niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Towaru.
8. Użytkownik uprawniony ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru
(w szczególności koszt wysyłki Towaru do Sprzedawcy).
9. Zwracany przez Użytkownika uprawnionego Towar powinien zostać opakowany
w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.
10. Zaleca się podanie przez Użytkownika uprawnionego w oświadczeniu
o odstąpieniu od umowy:
1) numeru zamówienia, daty zawarcia Umowy sprzedaży i odbioru Towaru przez
Użytkownika,
2) nazwy i liczby sztuk Towaru, którego dotyczy oświadczenie o odstąpieniu od umowy,
3) danych osobowych, adresowych i kontaktowych Użytkownika, odstępującego od
Umowy sprzedaży,
4) podpisu Użytkownika (w przypadku złożenia oświadczenia w formie pisemnej).
Użytkownik uprawniony może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy na
formularzu, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.
11. Zwrot uiszczonej przez Użytkownika uprawnionego ceny Towaru wraz z kosztami jego
przesyłki do Użytkownika uprawnionego zostanie dokonany przez Sprzedawcę
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Użytkownika uprawnionego o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
12. Zwrot dokonany zostanie przy użyciu takiej samej formy płatności, jakiej użył Użytkownik
uprawniony, chyba że Użytkownik uprawniony wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, który
nie będzie wiązał się z żadnymi kosztami po jego stronie.
13. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Użytkownika
uprawnionego do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez
Użytkownika uprawnionego dowodu jego odesłania,
w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
14. Jeśli Użytkownik uprawniony wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia Towaru oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest
zobowiązany do zwrotu Użytkownikowi uprawnionemu poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów.


§ 9. Reklamacje – ogólne zasady


1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Użytkownikowi Towar bez wad.
2. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Użytkownika, a także związane
z funkcjonowaniem Sklepu Internetowego, w tym świadczeniem usług drogą
elektroniczną należy wysłać:
1) pisemnie - na adres wskazany w § 2 ust. 3 pkt 1 Regulaminu,
2) drogą elektroniczną - na adres e-mail wskazany w § 2 ust. 3 pkt 3 Regulaminu.
3. Zaleca się podanie przez Użytkownika w opisie reklamacji:
1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju
i daty wystąpienia wady;
2) w przypadku reklamacji dotyczących Towaru – numeru zamówienia, którego
reklamacja dotyczy, nazwy Towarów reklamowanych, krótkiego opisu defektu i zdjęć
lustrujących wadę Towaru, określenia sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności
z Umową Sprzedaży;
3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie
reklamacji przez Sprzedawcę.

4. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
5. Klienci będący konsumentami mogą skorzystać z pozasądowych sposobów
rozstrzygania sporów dotyczących rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w
szczególności poprzez:
1) skierowanie spraw do Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich, działających
przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej (WIIH) i przy ich oddziałach
zamiejscowych. Polubowne sądy konsumenckie rozpatrują spory między
konsumentami a przedsiębiorcami, jeżeli wynikają one z zawartej umowy sprzedaży
lub z umowy o świadczenie usług. Do rozpatrzenia sprawy niezbędna jest zgoda obu
stron sporu. Lista wraz z danymi adresowymi Sądów dostępna jest na stronie
internetowej www.uokik.gov.pl;
2) skierowanie sprawy do mediacji przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji
Handlowej.
6. Sprzedawca nie udziela gwarancji na sprzedawane Towary oraz nie świadczy usług
posprzedażowych.
7. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Użytkowników za sprzedany
Towar są określone w przepisach prawa, tj. odpowiednio:
1) w przypadku Towarów kupionych przez Użytkownika uprawnionego zasady
odpowiedzialności Sprzedawcy w razie stwierdzenia niezgodności Towaru
z Umową sprzedaży określają przepisy ustawy o prawach konsumenta,
w szczególności art. 43a ustawy o prawach konsumenta i następne (reklamacja
Towaru na podstawie niezgodności z umową);
2) w przypadku Towarów kupionych przez Użytkownika innego niż Użytkownik
uprawniony, zasady odpowiedzialności Sprzedawcy w razie stwierdzenia wady
Towaru określają przepisy ustawy Kodeks Cywilny, w szczególności art. 556
i następnych Kodeksu Cywilnego (reklamacja Towaru na podstawie rękojmi).
§ 9a. Reklamacja Towaru na podstawie niezgodności z umową – dotyczy Towarów
kupionych przez Użytkownika uprawnionego
1. W razie niezgodności Towaru z Umową sprzedaży, Użytkownik uprawniony może żądać
jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca może:
1) dokonać wymiany, gdy Użytkownik uprawniony żąda naprawy, lub
2) może dokonać naprawy, gdy Użytkownik uprawniony żąda wymiany,
jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową sprzedaży w sposób wybrany
przez Użytkownika uprawnionego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych
kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby
nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może odmówić doprowadzenia towaru do
zgodności z umową.
2. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności
sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży,
wartość Towaru zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla
Użytkownika uprawnionego powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do
zgodności z umową.
3. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której
Sprzedawca został poinformowany przez Użytkownika uprawnionego o braku zgodności
z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika uprawnionego,
uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim go nabył. Koszty naprawy lub
wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i
materiałów, ponosi Sprzedawca.
4. Użytkownik uprawniony udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub
wymianie. Sprzedawca odbiera Towar na swój koszt. Sprzedawca nie przyjmuje
przesyłek odsyłanych za pobraniem.

5. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Użytkownik uprawniony może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, gdy:
1) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową sprzedaży
zgodnie z ust. 1 powyżej;
2) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową sprzedaży zgodnie z
ust. 3-4 powyżej;
3) brak zgodności towaru z Umową sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca
próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
4) brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia
obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków
ochrony określonych w ust. 1 powyżej;
5) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on
Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych
niedogodności dla Użytkownika.
6. Obniżona cena pozostaje w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w
jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru
zgodnego z Umową sprzedaży.
7. Sprzedawca zwraca Użytkownikowi uprawnionemu kwoty należne wskutek skorzystania
z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia
otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
8. Użytkownik uprawniony nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z
Umową sprzedaży jest nieistotny. Przyjmuje się, że brak zgodności Towaru
z Umową sprzedaży jest istotny.
9. Jeżeli brak zgodności z Umową sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Towarów
dostarczonych na podstawie umowy Użytkownik uprawniony może odstąpić od umowy
jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów
nabytych wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać,
aby Użytkownik uprawniony zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową
sprzedaży.
10. W razie odstąpienia od umowy Użytkownik uprawniony niezwłocznie zwraca Towar
Sprzedawcy na jego koszt, na adres wskazany w § 2 ust. 3 pkt 1 Regulaminu.
Sprzedawca zwraca Użytkownikowi uprawnionemu cenę niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
11. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego
użył Użytkownik uprawniony, chyba że wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który
nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
12. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową
sprzedaży, jeżeli Użytkownik, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży, został
wyraźnie poinformowany, że nabywany Towar jest niepełnowartościowy (np. produkt z
uszkodzeniem, bez opakowania etc.) i zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
13. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w
chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin
przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników
prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Przyjmuje się, że brak
zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili
dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione
inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem
braku zgodności Towaru z Umową sprzedaży.


§ 9b. Reklamacja Towaru na podstawie rękojmi – dotyczy Towarów kupionych przez
Użytkowników innych niż Użytkownicy uprawnieni
1. Sprzedawca jest odpowiedzialna względem Użytkownika, jeżeli rzecz sprzedana ma
wadę (rękojmia).
2. Wada polega na niezgodności sprzedanego Towaru z Umową sprzedaży.
W szczególności Towar sprzedany jest niezgodny z umową, jeżeli:

1) nie ma właściwości, które Towar tego rodzaju powinien mieć ze względu na cel w
umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
2) nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Użytkownika,
w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
3) nie nadaje się do celu, o którym Użytkownik poinformował Sprzedawcę przy zawarciu
umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
4) została Użytkownikowi wydana w stanie niezupełnym.
3. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady, które istniały w chwili przejścia
niebezpieczeństwa na Użytkownika lub wynikły z przyczyny tkwiącej
w sprzedanym Towarze w tej samej chwili. Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Użytkownik
może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że
Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika wymieni
Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma
zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo
Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolną od wad lub
usunięcia wady. Obniżona cena pozostaje w takiej proporcji do ceny wynikającej z
Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje
do wartości Towaru zgodnego z Umową sprzedaży. Użytkownik nie może odstąpić od
umowy, jeżeli wada jest nieistotna. Użytkownik, który wykonuje uprawnienia z tytułu
rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć Towar na adres wskazany w §
2 ust. 3 pkt 1 Regulaminu. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za
pobraniem.
4. Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Użytkownik może żądać wymiany rzeczy na wolną od
wad albo usunięcia wady. Sprzedawca wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad lub
usunie wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Użytkownika.
Koszt wymiany lub naprawy ponosi Sprzedawca. Sprzedawca może odmówić
zadośćuczynienia żądaniu Użytkownika, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową
rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Użytkownika jest niemożliwe albo w
porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową
wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli Użytkownikiem jest przedsiębiorca,
Sprzedawca może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także
wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy
sprzedanej.
5. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed
upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Użytkownikowi. Roszczenie o usunięcie
wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku,
licząc od dnia stwierdzenia wady.


§ 10. Newslettery
1. Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych, w tym
informacji handlowych drogą elektroniczną lub na podany numer telefonu komórkowego,
poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu rejestracyjnym lub w terminie
późniejszym w odpowiednim miejscu na stronie Sklepu Internetowego. W przypadku
wyrażenia takiej zgody, Użytkownik otrzymywać będzie na podany przez siebie adres e-
mail oraz numer telefonu komórkowego Newsletter, a także inne informacje handlowe
wysyłane przez Sprzedawcę w imieniu swoim lub osób trzecich.
2. Użytkownik może w każdym momencie zrezygnować z otrzymywania Newslettera i
innych informacji handlowych, poprzez:
1) przesłanie prośby o wyrejestrowanie na adres e-mail wskazany w § 2 ust. 3 pkt 3
Regulaminu,
2) poprzez kliknięcie w odpowiedni link zawarty w otrzymanym Newsletterze do
wyrejestrowania się z jego subskrypcji,
3) poprzez odznaczenie odpowiedniego boxa znajdującego się na stronie Konta
Użytkownika.

§ 11. Postanowienia końcowe
1. Na każdy sprzedany przez Sklep Produkt wystawiana jest faktura VAT lub inny dokument
rozliczeniowy zgodny z obowiązującymi przepisami podatkowymi. Faktura VAT jest
dostarczana drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej lub
w formie tradycyjnej wraz z dostawą towaru. Akceptacja Regulaminu stanowi
jednocześnie zgodę na przesyłanie faktur w formie elektronicznej.
2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a
Użytkownikiem, który jest konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z
postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a
Użytkownikiem, który nie jest konsumentem, zostaje poddane sądowi właściwemu ze
względu na adres zamieszkania Sprzedawcy.
4. Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiąże się z zagrożeniami
dotyczącymi przekazywania danych Użytkownika poprzez Internet, takimi jak ich
pozyskanie, modyfikowanie i rozpowszechnianie przez osoby nieuprawnione. W związku
z tym, Użytkownicy powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują
wskazane wyżej zagrożenia (tj. programy antywirusowe, programy chroniące tożsamość
w Internecie). Sprzedawca zaznacza, że nigdy nie zwraca się do Użytkownika z prośbą o
udostępnienie w jakiejkolwiek formie hasła do Konta Użytkownika.
5. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Użytkownika podczas
korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Podanie danych osobowych przez Użytkownika
jest dobrowolne, jednakże niezbędne do zawarcia i wykonania umowy zgodnie z
Regulaminem. Użytkownik ma prawo wglądu do swoich danych osobowych oraz do ich
poprawiania i usuwania. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych
osobowych przez Sprzedawcę – w tym o celach oraz podstawach przetwarzania danych,
a także o odbiorcach danych – znajdują się na stronie internetowej Sklepu internetowego
w zakładce Polityka prywatności.
6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy
polskiego Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu
usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
Regulamin wchodzi w życie 1 stycznia 2023 r.

Załącznik 1 do Regulaminu

Formularz odstąpienia od umowy: Formularz odstąpienia od umowy i zwrotu Casa-Carina.

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium